Welcome to my blog, enjoy reading.

fredag 10 februari 2012

Respekt?

Ok, först vill jag verkligen klargöra att jag är varken "Rasist" (Googla gärna ordet för dess verkliga betydelse), eller främlingsfientlig. Jag har absolut ingenting emot mina grannar, varesig det är i grannhuset, grannstaden, grannlandet, grannkontinenten, grannplaneten eller från vår närmsta granngalax Andromeda.

Så jag undrar då vad personen från ett grannland från min egna planet tänkte när han respektlöst placerar Svenska flaggor i hundskitar runt om här i Länsmansgården. Vad vill han uppnå? Att jag skall visa honom respekt? Vad?

Oavsett hans avsikt, så lär han ju inte få min respekt. Jag dömmer inte hans land eller ursprung, jag dömmer honom personligen, jag vill ju inte sjunka till samma nivå som personen i fråga.

Jag har "softat" bilden nedan något, av respekt för hunden som la skiten... inte personen som satte dit flaggan.


...suck...

/PJ

0 kommentarer: